מה שטוב לארצות הברית, טוב לישראל

מה שטוב לארצות הברית, טוב לישראל הינה רפורמה עתידית, שצפויה להיכנס לתוקף במהלך המחצית השנייה של שנת 2026.

בהתאם להחלטת ממשלה מספר 3386, מטרת הרפורמה היא לאפשר שיווק ומכירה בישראל של מוצרים הנמכרים כחוק בארצות הברית, ללא צורך בהליך תקינה ובדיקות נפרד בישראל.

הרעיון העומד בבסיס הרפורמה פשוט:
מוצרים העומדים בדרישות התקינה האמריקאית ונמצאים בשימוש נרחב בשוק האמריקאי, יוכלו להיכנס לשוק הישראלי באופן קל ומהיר יותר.
הרפורמה מוצגת כהרחבה של המדיניות הקיימת, הנשענת כיום על האסדרה האירופית, ונועדה להגדיל את מגוון המוצרים הזמינים לצרכן הישראלי ולהפחית חסמים בתחום היבוא.

עם זאת, הרפורמה החדשה מגבילה את תחולתה למוצרים המיוצרים ונמכרים בארצות הברית, וזאת בניגוד לרפורמה "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל", שאינה כוללת חובת ייצור במדינת המקור.
מגבלה זו עשויה לצמצם את היקף השפעת הרפורמה, שכן מרבית המוצרים המשווקים בארצות הברית מיוצרים במדינות אחרות, למעט תחום המזון.

נכון ל-4 בפברואר 2026, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ההצעה, והיא , תועבר להכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכלכלה.

ציוד רפואי
אחר
תקינה ותצהירי יבואן
מוצרי תינוקות וצעצועים
חומרים מסוכנים
חשמל ואלקטרוניקה
משרד התקשורת
מזון